VOLVO CAROSERIE & CULOARE

Reparații în cele mai mici detalii

Nu compromite siguranța
mașinii tale

Din nefericire se pot întâmpla și accidente, indiferent de cine a provocat coliziunea. Vei dori să te asiguri că mașina ta este reparată la standardele Volvo și că reputația siguranței Volvo nu este compromisă.

Este dreptul tău legal să alegi unde îți vei repara mașina. În mod normal, noi recomandăm ca toate mașinile Volvo să fie reparate într-un service autorizat unde metodele de reparații Volvo sunt respectate 100% și este garantată folosirea pieselor Volvo originale.

Service-urile autorizate Volvo

Sunt instruite și echipate pentru a-ți repara mașina la cele mai înalte standarde de siguranță și calitate Volvo. Când vehiculul tău se află într-un service autorizat Volvo, poți fi sigur că mașina ta este în mâinile unei echipe bine instruite care respectă cele mai înalte standarde Volvo, asigurând respectarea cerințelor de calitate și protecție a mediului.

Decontarea directă a poliței RCA

Decontarea directă reprezintă o nouă clauză care poate fi achiziţionată împreună cu poliţa RCA. Aceasta presupune faptul că, după un accident rutier, proprietarul mașinii păgubite are opțiunea de a merge la propriul asigurător RCA pentru a-și recupera prejudiciu, urmând ca asigurătorul său să recupereze suma plătită de la asigurătorul şoferului vinovat şi doar dacă sunt întrunite cumulativ câteva condiţii.

Clauza a fost introdusă recent în legislaţia locală şi vine în sprijinul consumatorilor de asigurări RCA, fără a limita în vreun fel dreptul șoferului păgubit de a merge direct la asigurătorul vinovatului pentru a-și recupera prejudiciul şi doar dacă sunt întrunite cumulativ câteva condiţii.

Aşadar, decontarea directă este un serviciu pe care îl poţi achiziţiona împreună cu poliţa ta RCA şi care îţi permite să îţi repari maşina la asigurătorul si service-ul tău, dacă eşti implicat într-un accident rutier unde vina nu a fost a ta şi doar dacă sunt întrunite cumulativ câteva condiţii.

Ce avantaje îmi oferă decontarea directă?

Decontarea directă îţi oferă un avantaj foarte important: lucrezi direct cu asigurătorul si service-ul tau, în care ai încredere. Astfel, în cazul în care eşti implicat într-un accident de a cărui producere nu eşti vinovat, nu mai depinzi de asigurătorul RCA al celuilalt şofer, iar reparaţia mașinii se poate face direct pe RCA-ul tău la service-ul tau Volvo.

Când pot folosi decontarea directă?

Atenţie! Decontarea directă nu poate fi folosită pentru orice daună. Clauza de decontare directă poate fi utilizată doar în cazul accidentelor rutiere care îndeplinesc, cumulativ, condiţiile de mai jos:

  • accidentele auto sunt produse pe teritoriul României;
  • vehiculele implicate în accident sunt înmatriculate/înregistrate în România;
  • prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor;
  • ambele vehicule implicate în accidentul auto au asigurare RCA valabilă la data evenimentului;
  • nu au existat vătămari corporale.

Cu alte cuvinte, dacă eşti implicat într-un accident cu o altă maşină, nu a existat vreo persoană cu vătămări corporale şi nu eşti vinovat de producerea accidentului, ai opțiunea de a folosi clauza de decontare directă. Ţine cont, însă, că toate maşinile trebuie să fie înmatriculate în România şi să aibă poliţă RCA valabilă. Altfel, trebuie să apelezi la RCA-ul șoferului vinovat pentru a-ți repara mașina.

Pot apela la clauza de decontare directă dacă am încheiat un formular de constatare amiabilă?

Da. Decontarea directă este valabilă atât pentru accidentele soluționate de Poliția Rutieră, cât și pentru cele soluționate prin constatare amiabilă.

Cum procedez în cazul unui accident, dacă vreau să folosesc decontarea directă?

Pentru a putea folosi efectiv decontarea directă, verifică mai întâi dacă sunt întrunite condițiile de utilizare si notifică asigurătorul tău RCA cu privire la producerea accidentului în termen de 5 zile lucrătoare.

Dacă nu sunt întrunite condițiile, adresează-te direct asigurătorului vehiculului vinovat.

Dacă acestea sunt întrunite, trebuie să îi furnizezi asigurătorului tău documentele de constatare a accidentului, fie că este vorba de procesul verbal întocmit de Poliția Rutieră sau de constatarea amiabilă. Prezintă-i informaţii cu privire la cauzele şi împrejurările producerii accidentului şi celelalte documente necesare instrumentării dosarului de daună. Asigurătorul va efectua constatarea daunelor și îți va detalia pașii urmat.

Cum procedez daca am nevoie de sfaturi in urma unui accident?

Puteti apela telefonic/e-mail specalistii nostrii in caz de daune/accidente:

1. Danila Daniel, Consilier Service, tel: 0755.066.190, adresa e-mail: daniel.danila@primusauto.ro;

2. Bruno Anghelache, Consilier Service, tel: 0742.359.635, adresa e-mail: bruno.anghelache@primusauto.ro;

Legislația aplicabilă în ceea ce privește decontarea directă este Legea 132 din 31 mai 2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, precum și Norma Autorității de Supraveghere Financiară Nr. 20/2017.

 

Pentru susținerea clienților noștri

În momentele delicate care pot apărea în cazul unui accident, Volvo Cars România îți oferă Asistență Volvo. Acesta este un serviciu unic, conceput pentru a sprijni clienții în cazul unui accident indiferent de asigurarea avută.